Fuskolle/ fuskpolo

Jag har nyss stickat klart en fuskolle/fuskpolo till dottern. Jag mätte och kollade mönster och grejade, men efter att ha gjort om den 3 gånger så blev det som det blev, kanske lite för stor och jag orkade inte följa något mönster...
 
Här kommer en dålig beskrivning =)
Jag la upp 42 maskor på stickor 3,5 med garnet: Scala (26% ull, 64% bomull 10% lin) Jag tog bara ett garn jag hade hemma som kändes lagom mjukt och varmt att ha på en barnhals =)

Sen stickade jag bara vanliga räta maskor i typ 37 varv och maskade av alla maskor utom 14st som jag fortsatte sticka i några cm (detta blir axeln)
 
Jag gjorde två st fram/bakstycke med axel, sedan sydde jag ihop dem och plockade upp maskor för halsen och stickade resårstickning (två aviga 2 räta) tills kragen var lagom lång.
 
De lösa trådarna fäste jag och klippte av =)
 
Och såhär ser den ut på när man kryper iväg till mamma som håller i en rolig kamera... ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0