Jag <3 grodor

Jag älskar grodor! Kanske för att de är gröna?! Jag älskar ju grönt.. och djur älskar jag ju med, så de är ju en bra kombination =) (men jag gillar ju svarta grodor med... och alla andra också)
Jag har alltid älskar grodor, när Anders letar svamp i skogen hittar jag söta grodor, när pappa fiskar hittar jag grodor och paddor, men när jag hade grodyngel hemma när jag var liten blev de aldrig grodor, jag undrar fortfarande vad jag gjorde fel...
Men att göra grodor av fimo, det kan jag iaf =) Jag gjorde 3 grodor sist. Jag förstår inte varför mina foton blir så dåliga!! Jag får försöka lära mig hur man får sakerna att synas bättre utan att bli suddiga...
Iaf så tänkte jag ha en groda till en damm jag har gjort, men den är inte klar ännu, det saknas vatten, som jag nu köpt, köpa vatten, jo, det måste man göra om man vill ha sånt vatten som stelnar =) Scenic water har jag köpt och tänkt testa någon dag snart hoppas jag.

De andra grodorna ska jag nog ha i fantasyskåpet. Vem vet en groda kanske är en förvandlad prins =)

Jag ska göra fler grodor nästa gång jag bakar. Jag har faktiskt "fuskat" och tryckt ner en fin detaljerad plastgroda i min "magiska" moldmaker-lera och gjort en grodform som jag använt till grodorna ovan. Väldigt smidigt och resultatet blir bra, så nu kan jag massproducera grodor =) Man kan ju göra dem lite olika innan man härdar dem, jag lyckas knappt göra dem identiska, för jag skär liksom bort överflödig lera när jag tar den ur formen och skär aldrig exakt lika =)

Just nu är jag inne i en "stickfas", jag stickar alltså =) Jag är sån som gör saker i perioder och jag får vara glad om mitt projekt är klart tills nästa period kommer, annars ligger sakerna tills att det är dags för samma period igen.. när nu det blir... Så fantasyskåpet ligger väl lite på is just nu, men då och då tillkommer nya saker. Kanske kan jag sticka något som passar där med =)

Kommentarer
Postat av: ida

ja han tycker de är jätte kul med bokstäver han är jätte duktig å kan alla =)

2011-04-18 @ 20:08:11
URL: http://idacathrine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0