Tomtehuset Före och Efter

Detta har jag hunnit hittills....
 
Sovrummet
Före - Efter

Det var lite mörkt men före-färgen är brandgul/orange, sån där 90-tals-sovrumsfärg jag alltid haft så svårt för. Därför målade jag över den med en färg jag har flera burkar av =) Dalablått, tyckte det passade till tomten. Sen fick jag för mig att sätta dit en fondvägg med, ett julklappspapper med tomtar på =)
 
Tror ni inte jag glömde att ta ett kort när golvet var klart.... Här är det limmat men ej "fogat" Men det är helt klart nu iaf. Som jag skrev tidigare så använde jag vanligt spackel till fogarna, det gick utmärkt. Innan var det samma golv som i matsalen, plast som liknar trä, fint, men jag ville så gärna ha kakel där så jag bytte ut det.
Tröskeln har jag gjort av en pinne från Mc Donalds, sån man ska röra i kaffet med.
 
Jag har tydligen inte tagit nått kort på matsalens tapet innan jag målade om den =( Den var väldigt fin, lilarosa med mönster, men jag tyckte inte den passade in här och började måla om den, ljus olivgrön hette färgen, men sen kom jag på att jag skulle kolla bland presentpapperna och hittade en perfekt tapet. Ett papper med en gammal karta, jag älskar detta papper, men hade tyvärr ganska lite av det och trodde att jag bara skulle ha till en vägg, men det har räckt till två och snart kanske även tredje väggen blir klar =) Jag pusslar ihop o försöker ta tejpfria oslitna bitar (då detta är ett återvunnet paketpapper, det har alltså använts till paket redan, är det lite slitet och så) Man får inte kolla så noga på kartan för då ser man att det inte riktigt stämmer =) Men det ser ok ut i alla fall =)
Här ser man färgen jag började måla med innan jag ångrade mig =) Och hur jag pusslar ihop bitar av tapeten. Jag gjorde en mall av tidningspapper först och ritade sen av den på tapeten, detta var ett bra tips jag fått i FB-gruppen. Blev mycket lättare att få till fönster och dörrar då.
 
Jag håller på att måla en dörr på insidan av huset med (det var bara fönster där, men dörr på utsidan)
 
Imorgon kanske jag fortsätter mitt pussel med tapet, det är ju faktiskt lite kul =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0