Mer lera

Idag hann jag ställa in plåten med lera i ugnen. Det blev bla. skålar, julskinka, tomater (ja, ännu fler, mycket tomat blev det... och allt är inte bränt ännu...) halvt misslyckade laxbitar, gröt, sill, köttbullar, prinskorvar, pepparkakor och en plåt. Det tar lite mer tid nu när jag har en dotter som vill ha uppmärksamhet mest hela tiden =) Men i framtiden kanske vi kan pyssla tillsammans, men nu passar jag på när jag får lite egentid =)
 
 
Har äntligen vågat testa flytande fimo med och kan inte förstå hur jag klarat mig utan och varför jag inte började tidigare ;) Fick lite peppning av duktiga Jennie så jag skulle komma igång. Detta ska föreställa risgrynsgröt o inlagd sill. Jag hoppas jag blir lite bättre sen.. riskornen ser lite dumma ut =)
 


Som ni kanske förstår så är det julbord på gång =) Tomtehuset behöver ju ett riktigt julbord, så jag jobbar på. Nästa projekt är leverpastej och Janssons frestelse. Men nu blev det natt igen och dags att sova, vi får se om jag hinner nått mer i morgon =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0