Ler-paus över natten...

Nu har min lera fått åka tillbaka ner i lådan igen, fast jag skulle gärna fortsätta flera timmar till, men klockan är för mycket.. så det blir fortsättning i morgon.
Det ser ut som om jag ÄNTLIGEN lyckats med citronstavar. Jag har gjort otaliga som bara blivit suddiga och gulgenomskinliga och liksom flytit ihop, men nu hoppas jag att de håller färgen även efter bakning.

Testade även Elins tips som jag skrev om tidigare, att blanda i vatten i leran. Det funkade bra på den vita, men inte alls på den bruna, den bara föll isär... får se hur det blir efter bakning sedan, ska blöta dem lite igen innan bakning.

Denna servis ligger nu ute till salu på tradera, handmålad av mig, där finns även en del andra grejer just nu.

Kommentarer
Postat av: Elin

Har haft precis samma problem själv! Fattar inte varför egentligen, det borde ju va samma med alla färger, ju. :( Men prova att lixom knåda leran innan du blandar i lite vatten, det funkar ibland för mej iaf. ;) Kram, Elin

2011-03-28 @ 21:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0